Músic as a choreography (ENG&ESP)



ENG:

“The music is a choreography” said the teacher who returned my hands after the doctors told me that I would never play piano again.

At that moment, I realized thar It is a lot what you have to go through, in several dimensions, to get up after jumping into the deep end. Internal work, mentality: tearing down fears and conquering shadows was part of the process.

To be honest, I was not a friend of dance, actually I do not dance. But I started looking at everything with a new perspective. If music is a choreography, then everything is more connected than I thought.

This thought was triggered by a carnival on Santiago, Chile were I saw several folkloric dancers.

ESP:

La música es una coreografía me dijo una vez la maestra que me devolvió las manos luego de que los doctores me dijesen que nunca volvería a tocar piano.

En ese momento me di cuenta que después de tocar fondo los trabajos son en varias dimensiones para levantarse. El trabajo interno, la mentalidad: derrumbar miedos y conquistar sombras era parte del proceso.

Para ser honesto hasta entonces no era amigo de la danza, hasta el día de hoy no bailo. Pero comencé a mirar todo con nuevos ojos. Si la música es una coreografía, entonces todo está más conectado de lo que pensaba.

Éste pensamiento apareció en un carnaval en Santiago (Celebración de la Independencia de Bolivia en Chile). Dónde pude observar a varios bailarines de folklore, en particular de música relacionada al carnaval de la tirana.

Photo & Text / Fotografía & Texto: Danilo Dawson









No hay comentarios:

Publicar un comentario